בכיר אירופאי בסעודת שבת אצל הרב: "לא רואה אירופה ללא יהודים"

טימרמנס חזר גם על דבריו לרבנים כי יש בידי הנציבות כלים משפטיים כדי לפעול נגד עניין ההסתה הוורבלית - הן בהסתה מקוונת והן בהסתה בלתי מקוונת. וכי הוא 'קורא שוב ליהודי היבשת להביא לידיעתנו כל גילוי שכזה כדי שנוכל לפעול ובנחישות למיגורה'
שלום בידרמן No Comments on בכיר אירופאי בסעודת שבת אצל הרב: "לא רואה אירופה ללא יהודים"

פרנס טימרמנס, בני משפחתו וסגל עובדיו היו אורחיו של רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי בביהכ"נ הגדול ובסעודת ליל שבת

טימרמנס חזר גם על דבריו לרבנים כי יש בידי הנציבות כלים משפטיים כדי לפעול נגד עניין ההסתה הוורבלית - הן בהסתה מקוונת והן בהסתה בלתי מקוונת. וכי הוא 'קורא שוב ליהודי היבשת להביא לידיעתנו כל גילוי שכזה כדי שנוכל לפעול ובנחישות למיגורה'
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

'אנחנו עוברים ימים קשים אבל נישאר מאוחדים ונילחם נגד כל הפרה של זכויות דתיות וזכויות אדם. תוצאות ההצבעה בבריטניה סותרת בעניי את ערכיה האוניברסליים של אירופה שלאחר המלחמה. לכם אחי לדרך אני מבטיח שלא נסבול חקיקה אנטי דתית בה אני רואה כאנטישמיות החדשה ולא נסבול כל פגיעה בזכויות הדתיות וביהודי היבשת; לרבנים במיוחד וליהודים בכלל חלק חשוב במבנה הבסיסי של אירופה ובהתפתחותה ו'אני לא רואה אירופה ללא היהודים' – כך אמר סגן נשיא הנציבות האירופית, פרנס טימרמנס בסעודת השבת שבה השתתף בבית הקהילה היהודית בבריסל.

טימרמנס, בני משפחתו וסגל עובדיו היו אורחיו של רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי, בביהכ"נ הגדול ובסעודת ליל שבת האחרון. האורחים התקבלו בחמימות רבה ע"י כמאה מבני הקהילה שהסבו עימם לסעודת השבת באווירה מיוחדת תוך שהם משתתפים בשירי השבת ובשירים יהודיים. טימרמנס דחה בשל כך את ישיבת הקבינט של הנציבות האירופית שנועדה להתקיים ביום שישי אחה"צ בלוקסמבורג.

בנאום נרגש שנשא בפני המשתתפים ניתח טימרמנס את תוצאות ההצבעה על משאל העם בבריטניה תוך שהוא מטיח דברים קשים בגנות ההצבעה והדאגה מהשלכותיה. '70% מהמבוגרים בבריטניה הצביעו בעד התנתקות מהאיחוד האירופי כאשר 70% מהצעירים היו בעד הישארות. וכי איך מסוגל הדור המבוגר להכתיב לצעירים את עתידם!? באיזו זכות הם מקבעים את עתידם של הצעירים לעשרות השנים הקרובות כאשר הם כבר לא יהיו שם!?. תוצאות ההצבעה קשים, זו הצבעה למען הסתגרות ונגד התפתחות ואחריות משותפת של כל אירופה ומחויבותה לזכויות האדם'.

הוא חזר על מחויבותו ומחויבות הנציבות האירופית מהחלטתם בעניין הפלייה גזענית אותה הביע בפני משלחת 'ועידת רבני אירופה' עימם נועד. בפגישה זו שבה השתתפו; נשיא הועידה, הגר"פ גולדשמידט. סגנו ויו"ר הועדה המתמדת, הגר"מ געליי מביה"ד לונדון. הרב אברהם גיגי. הרב הראשי למץ, הרב ברוך פיזון. הרב אריה פולגר, רבה של וינה. הרב רפאל אייברס מאמסטרדם. הרב אלימלך בינדינגר מאנטוורפן ומנכ"ל הוועידה הרב משה לוין מפריז, חשף טימרמנס בפני הרבנים את צעדיו וצעדי הנציבות במלחמה למיגור תופעת האנטישמיות ביבשת.

ע"פ החלטה זו, אסורה הסתה ציבורית לאלימות ושנאה שעל בסיס גזע, צבע, דת, מוצא או השתייכות אתנית או לאומית. ההחלטה הזו מחייבת את הנציבות האירופית לנקוט בצעדי ענישה נגד מדינות החברות באיחוד המבצעות או אינן אוכפות את המעשים. ההחלטה גם אוסרת צורות בוטות של אנטישמיות כולל הכחשת השואה, עידוד מעשי השואה והפחתת ערך הטרגדיה של השואה.

טימרמנס חזר גם על דבריו לרבנים כי יש בידי הנציבות כלים משפטיים כדי לפעול נגד עניין ההסתה הוורבלית – הן בהסתה מקוונת והן בהסתה בלתי מקוונת. וכי הוא 'קורא שוב ליהודי היבשת להביא לידיעתנו כל גילוי שכזה כדי שנוכל לפעול ובנחישות למיגורה'.

הרב גיגי אמר כי "מר טימרמנס הנו ידיד גדול לעם היהודי ולקהילה היהודית באירופה ובעל לב חם והוא מביא עמו בשורה גאה של תמיכה בסובלנות והערכה להנהגות יהודיות. אין ספק כי גישה בונה ומועילה זו לעתיד מעמד הרבנים, חוקי הדת והיהדות ביבשת הנה חשובה ביותר ואני מאמין ומתפלל שנמשיך בשת"פ הדוק למען הערכים המשותפים".



0 תגובות